*
*
*מאשר/ת קבלת דיוור לדוא"ל

אומגה 3 בריכוז גבוה של EPA יעיל כטיפול בילדים עם הפרעת קשב וריכוז והפרעה דו-קוטבית

מחקר שנערך באוניברסיטת הארווארד הוכיח הפחתה של 30% בסימפטומים אצל ילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז שנטלו אומגה 3 בריכוז EPA גבוה


פורמולה מיוחדת של אומגה 3, עם ריכוז גבוה של
EPA, יעילה כטיפול בלעדי בילדים עם הפרעה דו-קוטבית והפרעת קשב וריכוז. כך עולה ממחקר חדש שנערך בבית החולים הארווארד, מסצ'וסטס.

 

המחקר החדש, שנערך על ידי ד"ר ג'אנט ווזניאק, הראה כי טיפול בילדים עם הפרעה דו-קוטבית בעזרת אומגה 3 מפחית את הסימפטומים בצורה מספקת.

 

במסגרת המחקר בדקה ד"ר ווזניאק 20 ילדים עם בעיה דו-קוטבית בגילאים 17-6 במשך שמונה שבועות. הילדים קיבלו תוסף אומגה 3 שבו ריכוז EPA גבוה (נבחן תוסף ששמו "אומגה ברייט" - אומגה 3 בריכוז EPA  גבוה), ובתום הניסוי נבדקו שינויים בסימפטומים.


התוצאה הייתה: מחצית מהמשתתפים בניסוי הראו הפחתה מהירה של 30% מהסימפטומים, וללא כל תופעות לוואי
.

 

המחקר של בית החולים הרווארד מחזק מחקרים קודמים שהראו את הקשר הישיר בין צריכת אומגה 3 בריכוז גבוה שלEPA   לבין שיפור יכולות והתנהגות אצל ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז ובעיות חינוכיות והתנהגותיות אחרות. מחקר דומה, שפרסמה אוניברסיטת אוקספורד ב-2005, הראה שתוסף של אומגה 3 בילדים עם ADHD משפר מיומנויות למידה. 

 

תוצאות המחקר, שפורסם בפברואר 2007 במגזין European Neuropsychopharmacology, התקבלו באהדה בקרב העוסקים בתחום.

 

 

מהו EPA?

 

שמן הדגים מכיל שתי חומצות שומן – אומגה 3 EPA ו- DHA. שתיהן חיוניות ביותר לגוף בשלבי החיים השונים.

 

חומצת ה-DHA חיונית לגוף במיוחד בשלבי החיים הראשונים – לעובר שעדיין נמצא ברחם אמו, ולתינוקות. בשלבים אלה זקוק הגוף לכמות גדולה של חומצת DHA, מכיוון שהיא מסייעת לגדילה של המוח ומערכת העצבים. מסיבה זו מומלץ לתינוקות קטנים או לנשים הרות ליטול תוספת אומגה 3 עם ריכוז גבוה של  DHA.

 

חומצת ה-EPA, שיעילותה נבדקה בכמה מחקרים, התגלתה כאפקטיבית יותר להפחתת בעיות הקשורות להפרעות קשב וריכוז והפרעות למידה. ככל הנראה הסיבה לכך היא תפקידה של חומצת ה- EPA בתפקוד המוח, ומערכת רכיבים אחרים אשר חיוניים לתהליכים תקינים של תקשורת בין תאים. מסיבות אלו נראה כי תוספי תזונה שבהם יחס גבוה של EPA לעומת DHA הם האפקטיביים ביותר לטיפול בבעיות קשב וריכוז אצל ילדים. 

 

הדפסשלח לחבר
למחקרים נוספים בנושא
סקירת מחקרים חדשה: לאומגה 3 עתירת EPA השפעה מיטיבה על הפרעות קשב וריכוז
מחקר: צריכת אומגה 3 בהנקה עשויה לשפר את יכולת הקשב של הילדים בעתיד
גילויים חדשים על הקשר הגנטי בין ADHD לבין מחסור באומגה 3 מסוג EPA ו-DHA
הקשר בין חומצות שומן, מיומנויות קריאה וכתיבה, ודיסלקציה במבוגרים
השפעת אומגה 3 על הפרעות קשב בילדים ומתבגרים
תוספת אומגה 3 מסייעת במצבי דיסלקציה
מחקר: תוספת חומצות שומן הינה חלופה יעילה ובטוחה לטיפול בילדים בעלי DCD
חומצות שומן ו-ADHD
בניית אתרים